mandag 1. oktober 2012

Afrika





"Du står i safaribilen og skuer utover landskapet der varmedisen ligger over savannen, mens sebraer og antiloper står å gresser. En søvnig løveflokk døser i skyggen, og du ser giraffhodet som stikker opp gjennom trekronene. Om kvelden er du mettet av inntrykk der du sitter rundt bålet sammen med masaiene, under den flotte stjernehimmelen. Rundt deg i mørket høres løvebrøl og en kakofoni av fremmede lyder"
(fra www.escape.no)

Ja, jeg vil til Afrika! Har vært i Tunisia en gang, men føler ikke jeg fikk se den virkelige Afrika. Dem som man ser for seg, med ville dyr og en stor sol som speiler seg på savannen. Sånn Løvenes Konge stile. 

Når jeg tenker meg om, og tenker på de fem verdensdelene. Hvilken vil jeg mest dra til? Befinner meg jo i Europa, så den er ikke så kul. Men mellom Amerika, Asia, Australia og Afrika? Wow, vet ikke om det er mulig å velge... men altså, magen sitrer litt mer over Afrika.









Bare for gøy; flybillett til Tanzania, med reise januar og hjemreise april ligger på rundt 5000 kr nå. wohhh, blir helt mo i knærne. 



2 kommentarer:

Sigrid sa...

hei æ skal (kanskje) til Tanzania i mars-mai. Bare sånn forresten. Og æ e mer enn gjerne med på afrikatur igjen neste sommer!! I alle fall hvis æ ikke kommer på utveksling!!!

Nora sa...

whamwham! HERLIG. Tenkte ikke på det når jeg brukte Tanzania som reisemål, haha. We will go!